Опитування щодо покращення ОП

Покращення ОП “Правоохоронна діяльність”

Результати опитування учасників освітнього процесу (Магістри)

Івано-Франківський ННЮІ НУ «ОЮА» | 45 здобувачів

🎯 Зрозумілість цілей ОП

📈 Відповідність стратегії

🤝 Комунікація з викл.

👨‍🏫 Залучення практиків

👍 Привабливі аспекти ОП

  • 📚 Зміст та структура: Логічність та доцільність компонентів.
  • 📖 Метод. забезпечення: Достатність матеріалів для самост. роботи.
  • 🗣️ Доступність викладання: Чіткість та зрозумілість подачі.

👎 Виявлені труднощі

  • 🤯 Складність подачі: Окремі теоретичні блоки потребують спрощення.
  • ⏳ Недостатньо практики: Брак практичних занять з деяких дисциплін.
  • 🖥️ Обмежена візуалізація: Потреба у більшій кількості презентацій.

📊 Відвідуваність занять

⚙️ Ефективність методів навчання

💡 Пропозиції щодо вдосконалення

Нові теми та предмети:

  • Розслідування кіберзлочинів та злочинів у сфері високих технологій
  • Судова експертиза та сучасні методи криміналістики
  • Міжнародне співробітництво у боротьбі з організованою злочинністю
  • Психологія в правоохоронній діяльності
  • Курс з медіації та альтернативного вирішення спорів
  • Юридичне письмо та документообіг в правоохоронних органах

Рекомендації для покращення:

  • Збільшити кількість практичних занять, тренінгів та практикумів (особливо з криміналістики)
  • Активніше залучати фахівців-практиків до майстер-класів та гостьових лекцій
  • Оптимізувати баланс лекцій та практики (можливо, скоротити деякі теоретичні курси)
  • Розширити використання сучасних онлайн-ресурсів та баз даних (напр., доступ до ЄРДР)

ЗВІТ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ОПИТУВАННЯ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВОГО ЮРИДИЧНОГО ІНСТИТУТУ НУ «ОЮА» ЩОДО ПОКРАЩЕННЯ ОП ПРАВООХОРОННА ДІЯЛЬНІСТЬ

Метою проведеного опитування було з’ясування рівня задоволеності учасників освітнього процесу освітньою програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 262 «Правоохоронна діяльність» галузі знань 26 «Цивільна безпека» станом на червень місяць 2024-2025 року навчання. Опитування дало змогу отримати якісні та кількісні дані щодо сильних сторін програми, а також окреслити напрями її подальшого удосконалення. Загалом, середній рівень позитивних відповідей становить близько 80%, що свідчить про високу ефективність освітньої програми.

Чи зрозумілі Вам цілі освітньої програми?

Загалом на питання «Чи зрозумілі Вам цілі освітньої програми?» переважна більшість респондентів (понад 85%) надали позитивні відповіді. Такий результат засвідчує високий рівень довіри до освітньої програми, що підтверджує її узгодженість із сучасними тенденціями розвитку освітнього середовища та очікуваннями здобувачів вищої освіти.

У чому полягає унікальність освітньої програми?

На питання «У чому полягає унікальність освітньої програми?» більшість респондентів надали позитивні відповіді, відзначивши такі ключові аспекти, як гарантування високої якості підготовки фахівців, сприяння мотивації до навчання та залучення високопрофесійних практиків. Це свідчить про відповідність освітньої програми сучасним тенденціям розвитку правничої освіти та актуальним очікуванням студентської спільноти.

Чи враховані у перспективах подальшого розвитку можливості освітньої програми?

На питання «Чи враховані у перспективах подальшого розвитку можливості освітньої програми?» більшість респондентів (понад 75%) надали позитивні відповіді. Такий результат демонструє довіру до стратегічних орієнтирів інституту та засвідчує, що освітня програма не лише відповідає сучасним тенденціям, а й має потенціал для подальшого вдосконалення.

Чи відповідають цілі освітньої програми місії та стратегії Інституту та тенденціям розвитку спеціальності?

На обидва питання більшість опитаних підтвердили повну відповідність. Це є індикатором того, що програма враховує актуальні зміни у сфері правоохоронної діяльності, відповідає викликам часу та запитам ринку праці, а також органічно вписується у стратегічне бачення розвитку інституту.

Як Ви оцінюєте зміст ОП?

На питання «Як Ви оцінюєте зміст освітньої програми?» більшість респондентів зазначили, що він повністю або частково відповідає вимогам ринку праці та актуальній соціально-економічній ситуації в країні. Це підтверджує прагнення інституту підтримувати практичну орієнтованість навчального процесу.

Що було найбільш привабливим та що не сподобалося під час опанування ОП?

Найбільш привабливим респонденти відзначили: зміст, структуру та доцільність освітніх компонентів; достатність методичного забезпечення для самостійної підготовки; доступність викладання.

Серед труднощів були зазначені: складність викладання окремих тем, недостатня кількість лекційних годин та обмежена візуалізація навчального матеріалу.

Освітня програма надає найкращі перспективи працевлаштування?

На питання «Чи надає освітня програма найкращі перспективи працевлаштування?» більшість респондентів відповіли ствердно або частково позитивно. Це є підтвердженням того, що програма орієнтована на потреби ринку праці й формує у випускників необхідні компетентності.

Чи враховано досвід міжнародних програм та чи формує ОП практичні навички?

На обидва питання більшість респондентів надали позитивні або частково позитивні відповіді. Це свідчить про відкритість програми до глобальних освітніх тенденцій та її практичну спрямованість.

Чи є дисципліни вільного вибору, що відповідають Вашим інтересам, та чи залучаються до занять практики?

Переважна більшість респондентів відповіли позитивно, що підтверджує гнучкість програми та її тісний зв’язок із професійним середовищем.

Як ви оцінюєте ефективність методів навчання?

На питання «Як ви оцінюєте ефективність методів навчання в рамках програми?» більшість респондентів охарактеризували їх як ефективні або дуже ефективні. Це підтверджує, що використані педагогічні підходи сприяють глибокому засвоєнню матеріалу. Проте наявність нейтральних оцінок вказує на можливості для вдосконалення через розширення використання інтерактивних технологій, кейс-методу та проєктної роботи.

Чи висвітлює викладач проблемні питання з курсу та чи відбуваються дискусії?

На обидва питання більшість респондентів відповіли ствердно. Це свідчить про високий рівень академічної культури викладання, орієнтованої на критичне мислення, та активну взаємодію під час занять.

Чи є можливість спілкуватися з викладачем та чи мало місце дублювання матеріалу?

Переважна більшість (понад 85%) підтвердили наявність можливості спілкуватися з викладачем. Щодо дублювання матеріалу, більшість зазначили, що такі випадки траплялися рідко або частково, що вказує на загалом добру координацію викладання.

Які нові теми або предмети ви б хотіли бачити в освітній програмі?

Серед найбільш поширених пропозицій були такі напрями, як:

Розслідування кіберзлочинів та злочинів у сфері високих технологій.

Судова експертиза та сучасні методи криміналістики.

Міжнародне співробітництво у боротьбі з організованою злочинністю.

Психологія в правоохоронній діяльності.

Які освітні компоненти доцільно включити або виключити?

Респонденти відзначили доцільність включення:

Курсу з медіації та альтернативного вирішення спорів.

Дисциплін з юридичного письма та документообігу в правоохоронних органах.

Практикумів з криміналістики та тактико-спеціальної підготовки.
Водночас вказали на можливу надмірність деяких загальнотеоретичних курсів.

Як регулярно Ви відвідували аудиторні заняття?

Аналіз результатів показав високий рівень відвідуваності: 60% відвідували заняття без пропусків, 30% – мали пропуски лише з поважних причин. Лише 10% відзначили нерегулярність відвідувань.

Що б Ви порекомендували змінити для покращення освітньої програми?

Збільшити кількість практичних занять та тренінгів.

Активніше залучати фахівців-практиків до проведення майстер-класів та гостьових лекцій.

Оптимізувати співвідношення лекційних і практичних годин.

Розширити використання сучасних онлайн-ресурсів та спеціалізованих баз даних (напр., доступ до ЄРДР у навчальних цілях).

Загальні висновки

Опитування здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності 262 «Правоохоронна діяльність» у 2024-2025 навчальному році дало можливість комплексно оцінити стан освітнього процесу в Івано-Франківському навчально-науковому юридичному інституті НУ «ОЮА».
Результати анкетування свідчать про високий рівень задоволеності студентів освітньою програмою. Водночас отримані результати окреслили напрями для подальшого вдосконалення, зокрема необхідність посилення практичної складової та розширення спектра дисциплін вільного вибору.